Stezka v oblacích / SKY WALK na Dolní Moravě (2016)

8. srpna 2016 v 0:42 | eLLen May |  peregrine • adventures
Jak to tak bývá neplánové akce bývají tím nejlepším zážitkem. A tak, když mi sobotního rána zavolala kamarádka, že si uděláme #roadtrip na Dolní Moravu, nadšeně jsem souhlasila, koukla na radar a zabalila si batoh. Vyrazily jsem krátce po poledni s malou zastávkou na kafe "U Lišky Bystroušky" v Lošticích, protože řidička měla kofeinový záchvat . Pomocí přístroje GPS (Gde Proboha Su) jsme pak zdárně dorazily až na místo.

Bez větších potíží zaparkujeme u areálu s bobovou dráhou
- poblíž chaty U Slona... dál už se vydáváme po svých.

» Od chaty Marcelka jsme se po sjezdovce Kamila (žlutá turistická značka) vydaly k vrcholu na Stezku v oblacích. Po pravé straně jsme se pak napojily na modrou turistickou značku. Modrá turistická trasa tam vede podél Single trailu, kde mají pěší vstup zakázán. I přes všudypřítomné turistické značení se našli "turisté vyššího věku", kteří nejspíš ještě neuměli číst. Toho kluka co letěl přes řídítka svého kola nejméně několik metrů mi bylo vážně hodně líto.

S holkama jsme si výšlap řádně užily. Kolena mi vybrují ještě teď. Byl čas i na pár památečních fotek. Místy jsem však měla pocit, že docela nezapadáme (tedy fotíme málo) a to hlavně, když jsem viděla všechny ty zběsilé turistky se selfie-tyčkou co se vyfotily snad s každou deskou rozhledny.

Nahoře bylo trochu větrno, ale i tak nám počasí docela přálo.

» Musím říct, že způsobů jak se dostat ke SW je hned několik, jeden lepší než druhý. Zdá se mi to poněkud nedomyšlené. V hlavní sezóně zde určitě proudí davy turistů a není tu vybudovaná pořádná trasa jak se k ní dostat bezpečně pěšky. K SW sice vede lanovka, ale ceny této atrakce se mi zdají už tak velmi přemrštěné. Na nezpevněné cestě kde sotva projdou dva lidé vedle sebe tak můžete potkat i rodiny společnou silou tlačící kočárky vzhůru, nemluvě o lidech, kteří bezhlavě pádí dolů po sjezdovce kde se každou chvíli uvolní nějaký kámen.

Síť na nejvyšším patře rozhledny si vyzkoušela jenom Té a já.

Výhled nám sice sem tam schoval lehký opar, ale podařilo se mi nafotit pár panoramat.

Komu vítr rozhodně hodně přál byli nadšenci do paraglidingu, kteří se nám proháněli nad hlavou po celou dobu naší návštěvy. Bylo na co koukat.

» Projekt samotný se mi z umělecko-architektonického hlediska velmi líbí, ale z pohledu milovníka přírody a hor samotných.. musím říct, že mi to do rázu krajiny moc nezapadá. I tak to byl moc fajn výlet.

Na závěr dne, a po náročném sportovním výkonu, nám pořádně vyhládlo.. Nezbylo než si dát pořádnou cestovní pizzu, která nepřežila ani cestu do auta.. jelikož jsme ji zdlabaly ještě na parkovišti před pizzerkou. Byl to parádní poslední společný den prázdnin, před odjezdem děvčat zpátky do Švýcarska. A tak jsme si tu z Té opět zbyly pro sebe.. Nevadí, už se můžeme aspoň těšit na podzim.